De vermelde herstellingstijden op de website zijn een referentie. Afhankelijk van de drukte kan het toch zijn dat de hersteltijd enigszinds oploopt. Gelieve hiervoor uw begrip te tonen.
HerstellingHersteltijden
Hoe breng ik een toestel in een fysieke winkel binnen voor herstelling onder garantie?
U kan in 1 van onze fysieke winkels terecht te vinden via deze link:
! Let goed op, niet in elk filiaal kan een herstelling meteen ter plekke uitgevoerd worden, lees goed de uitleg bij elk filiaal !
Maak indien mogelijk een afspraak via de online kalender, zo kunnen we u meteen ter plekke helpen. En uw probleem ter plekke oplossen.
Zorg ervoor dat u uw aankoopbewijs meebrengt zodat we de garantie kunnen controleren (indien u dit niet meer heeft kunnen we dit bij ons ook opzoeken. Maar dit leidt tot een langere wachttijd. )
Herstelling
Hoe kan ik de overname van een oude iPhone of iPad regelen?
Wij kunnen telkens 1 iPhone of iPad overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen kan u in de tabellen hieronder terugvinden.
OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb? (OPGELET dit kan maximum tot 1maand na factuurdatum)
Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is. Vermeld ook de rekeningnummer waarop de vergoeding mag betaald worden.
Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op uw rekeningnummer.
OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?
Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.
NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.
iPhone's:
Type toestel
Werkend + nieuwstaat
Werkend + gebruikt
Gebroken scherm
Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot
Dood
iPhone SE2020
100
80
40
25
20
iPhone SE2022
190
170
75
50
20
iPhone X / Xr
100
80
40
20
10
iPhone Xs
110
100
50
30
10
iPhone Xsmax
150
130
70
30
20
iPhone 11
150
130
70
30
20
iPhone 11pro
230
210
100
60
30
iPhone 11promax
250
230
120
70
30
iPhone 12
250
230
150
80
30
iPhone 12Mini
210
190
130
80
30
iPhone 12Pro
270
260
190
90
30
iPhone 12Pro Max
320
300
220
110
30
iPhone 13
370
350
200
150
40
iPhone 13mini
320
300
220
130
40
iPhone 13PRO
420
400
250
150
40
iPhone 13PRO MAX
460
440
420
160
40
iPhone 14
450
420
230
190
50
iPhone 14plus
450
420
230
190
60
iPhone 14PRO
500
480
280
200
60
iPhone 14PRO MAX
580
560
290
210
60
iPhone 15
600
580
300
210
60
iPhone 15plus
600
580
300
210
60
iPhone 15PRO
700
650
350
250
60
iPhone 15PRO MAX
750
720
380
250
60
iPad's:
Type toestel
Werkend + nieuwstaat
Werkend + gebruikt
Gebroken scherm
Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot
Dood
iPad 5th
70
60
10
10
0
iPad 6th
100
80
30
10
0
iPad 7th
150
130
40
10
0
iPad 8th
175
150
40
20
0
iPad 9th
200
170
40
35
0
iPad Air 3
200
180
40
35
0
iPad Air 4
290
250
50
35
10
iPad Air 5
300
260
70
50
10
iPad Mini 4
100
80
40
30
10
iPad Mini 5
150
130
50
30
10
iPad Mini 6
200
150
60
40
10
iPad Pro 2 12,9"
300
250
130
70
50
iPad Pro 3 11"
300
250
110
80
50
iPad Pro 3 12,9"
330
300
130
90
50
iPad Pro 4 11"
350
320
150
100
60
iPad Pro 4 12,9"
450
400
200
100
60
iPad Pro 5 11"
400
350
200
130
60
iPad Pro 5 12,9"
500
450
300
200
70
iPad 2022
260
240
100
70
20
Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard.
* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.
Overnames
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel? (Binnen de garantie)
Indien u een bestelling bestaande uit accesoires of covers wenst terug te sturen ter annulatie van uw bestelling kan u gewoon de stappen in deze link volgen.
Indien u een iPhone of iPad wenst te retourneren, is het noodzakelijk het toestel eerst te wissen. In geval van een iPhone of iPad kan u dit terugvinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even bij de zending.) Zorg zelf voor een backup zodat u geen gegevens verliest. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! Nadien volg je alle stappen via deze link
Gaat het om een Macbook/iMac/Mac Mini is het enkel noodzakelijk om de iCloud uit te loggen. dit kan je terugvinden onder instellingen, Apple id, overzicht, uitloggen. Zorg in dit geval ook zelf voor een backup van uw gegevens. En wis alle bestanden/documenten. Opgelet, dit is geheel op eigen verantwoordelijkheid. iRepairshop kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor documenten die niet gewist werden van het toestel. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! nadien volg je alle stappen via deze link
Uw zending zal vervangen/hersteld worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.
GarantieHerstelling
Hoe stuur ik een toestel op ter herstelling? (Buiten de garantie)
Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.
Herstelling
Wat is het verschil tussen 0% marge-regeling of 21% btw-regeling?
Een toestel dat verkocht wordt onder 0% marge-regeling wil zeggen dat de prijs die je betaald als particulier ook de eindprijs is. Hier komt geen BTW bij. Ben je een klant met BTW-nummer? Dan betaal je nog steeds de prijs die je ziet op de website. Weliswaar kan je geen BTW terugvorderen in uw btw aangifte van deze factuur.
Een toestel dat verkocht worden onder 21% btw-regeling wil zeggen dat een zelfstandige de BTW kan terugvorderen in zijn BTW-aangifte. De prijs die je ziet is zowel voor een particuliere klant als een BTW-plichtige klant de prijs die je ook betaald