FAQ

Herstellingstijden

De vermelde herstellingstijden op de website zijn een referentie. Afhankelijk van de drukte kan het toch zijn dat de hersteltijd enigszinds oploopt. Gelieve hiervoor uw begrip te tonen.

Herstelling Hersteltijden
Hoe breng ik een toestel in een fysieke winkel binnen voor herstelling onder garantie?

U kan in 1 van onze fysieke winkels terecht te vinden via deze link: 

https://www.irepairshop.be/nl/winkels

Let goed op, niet in elk filiaal kan een herstelling meteen ter plekke uitgevoerd worden, lees goed de uitleg bij elk filiaal !

Maak indien mogelijk een afspraak via de online kalender, zo kunnen we u meteen ter plekke helpen. En uw probleem ter plekke oplossen.

Zorg ervoor dat u uw aankoopbewijs meebrengt zodat we de garantie kunnen controleren (indien u dit niet meer heeft kunnen we dit bij ons ook opzoeken. Maar dit leidt tot een langere wachttijd. )

 

Herstelling
Hoe kan ik de overname van een oude iPhone of iPad regelen?

Wij kunnen telkens 1 iPhone of iPad overnemen, bij aankoop van een nieuw toestel bij ons. Losse overnames worden niet gedaan. De overname-prijzen  kan u in de tabellen hieronder terugvinden.

OPTIE 1: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe online besteld heb? (OPGELET dit kan maximum tot 1maand na factuurdatum)

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen.
  2. Zorg dat het toestel zorgvuldig ingepakt is in een doos. Steek er een kopie van de factuur bij van de aankoop van het nieuwe toestel en vermeld daarop dat dit een toestel ter overname is. Vermeld ook de rekeningnummer waarop de vergoeding mag betaald worden.
  3. Volg nadien de stappen via deze link
  4. Het tegoed bedrag zal terugbetaald worden op uw rekeningnummer.

OPTIE 2: Hoe kan ik een toestel ter overname binnengeven indien ik het nieuwe ter plekke afhaal?

  1. Zorg dat het over te laten toestel volledig is gewist (indien van toepassing). Dit kan je doen door eerst de iCloud uit te loggen. Nadien in de instellingen - algemeen - stel opnieuw in - wis alle inhoud en instellingen. Doe dit zeker alvorens het toestel binnen te brengen! indien hij niet is gewist, is geen overname mogelijk.
  2. Het tegoed bedrag zal in korting gebracht worden op de aankoop van uw nieuw toestel.

NOTA: Indien je het toestel nog niet kan wissen op voorhand, dan kan je het toestel ook nadien binnen brengen. Het bedrag zal u dan per overschrijving nadien op uw rekening betaald worden.

iPhone's:

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
           
iPhone SE2020 100 80 40 25 20
iPhone SE2022 190 170 75 50 20
iPhone X / Xr 100 80 40 20 10
iPhone Xs 110 100 50 30 10
iPhone Xsmax 150 130 70 30 20
iPhone 11 150 130

70

30 20
iPhone 11pro 230 210 100 60 30
iPhone 11promax 250 230 120 70

30

iPhone 12 250 230 150 80 30
iPhone 12Mini 210 190 130 80 30
iPhone 12Pro 270 260 190 90 30
iPhone 12Pro Max 320 300 220 110

30

iPhone 13 370 350 200 150 40
iPhone 13mini 320

300

220 130 40
iPhone 13PRO 420 400 250 150 40
iPhone 13PRO MAX 460 440 420 160

40

iPhone 14 450 420 230 190 50
iPhone 14plus 450 420 230 190 60
iPhone 14PRO 500 480 280 200 60
iPhone 14PRO MAX 580 560 290 210 60
iPhone 15 600 580 300 210 60
iPhone 15plus 600 580 300 210 60
iPhone 15PRO 700 650 350 250 60
iPhone 15PRO MAX 750 720 380 250 60

iPad's:

Type toestel Werkend + nieuwstaat Werkend + gebruikt Gebroken scherm Afgeleefd / gebroken / voor- en achterzijde kapot Dood
iPad 5th 70 60 10 10 0
iPad 6th 100 80 30 10 0
iPad 7th 150 130 40 10 0
           
iPad 8th 175 150 40 20 0
iPad 9th 200 170 40 35 0
iPad Air 3 200 180 40 35 0
iPad Air 4 290 250 50 35 10
iPad Air 5 300 260 70 50 10
iPad Mini 4 100 80 40 30 10
iPad Mini 5 150 130 50 30 10
iPad Mini 6 200 150 60 40 10
           
iPad Pro 2 12,9" 300 250 130 70 50
iPad Pro 3 11" 300 250 110 80 50
iPad Pro 3 12,9" 330 300 130 90 50
iPad Pro 4 11" 350 320 150 100

60

iPad Pro 4 12,9" 450 400 200 100 60
iPad Pro 5 11" 400

350

200 130 60
iPad Pro 5 12,9" 500 450 300 200 70
iPad 2022 260 240 100 70 20

 

Nota: overnameprijzen zijn enkel geldig bij aankoop van een nieuwe toestel bij iRepairshop.
Het toestel moet volledig gewist zijn en vrij van icloud (TESTEN!) tenzij als “dood” verklaard.

* Alle prijzen in euro, onder voorbehoud van wijzigingen en afhankelijk van de staat van het toestel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Overnames
Hoe retourneer ik een bestelling of defect toestel? (Binnen de garantie)
  1. Indien u een bestelling bestaande uit accesoires of covers wenst terug te sturen ter annulatie van uw bestelling kan u gewoon de stappen in deze link volgen. 
  2. Indien u een iPhone of iPad wenst te retourneren, is het noodzakelijk het toestel eerst te wissen. In geval van een iPhone of iPad kan u dit terugvinden onder: instellingen, algemeen, stel opnieuw in, wis alle inhoud en instellingen. (Indien dit niet lukt vermeld dit ook even bij de zending.) Zorg zelf voor een backup zodat u geen gegevens verliest. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! Nadien volg je alle stappen via deze link                                                                                                                  
  3. Gaat het om een Macbook/iMac/Mac Mini is het enkel noodzakelijk om de iCloud  uit    te loggen. dit kan je terugvinden onder instellingen, Apple id, overzicht, uitloggen. Zorg in dit geval ook zelf voor een backup van uw gegevens. En wis alle bestanden/documenten. Opgelet, dit is geheel op eigen verantwoordelijkheid. iRepairshop kan in geen geval verantwoordelijk gesteld worden voor documenten die niet gewist werden van het toestel. Vermeld ook duidelijk dat het gaat om een omruiling, herstelling of annulatie! nadien volg je alle stappen via deze link

                   

Uw zending zal vervangen/hersteld worden binnen de 2 werkdagen. Of indien u kiest voor een annulatie zal de terugbetaling gebeuren binnen de 5werkdagen na ontvangst.

 

Garantie Herstelling
Hoe stuur ik een toestel op ter herstelling? (Buiten de garantie)
  1. Maak zelf een reservekopie of backup van uw gegevens zodat u geen gegevens verliest.
  2. Volg de stappen in deze link.

Uw toestel zal hersteld worden binnen de 3 werkdagen.

Herstelling
Welke batterij-conditie mag ik verwachten van mij aankoop?

Elke verkocht toestel (iPhone, iPad, Macbook) met een batterij wordt bij het testproces uitgebreid getest. De conditie van de batterij moet minstens 85% scoren.

Indien dit niet het geval is wordt de batterij steeds vervangen door een nieuwe.

Dit zowel voor toestellen met lichte gebruikssporen, als toestellen in nieuwstaat.

Verder is er steeds 1jaar garantie op elke batterij. Zakt deze conditie onder de 80% in het eerste jaar, kan ze meteen ter plekke gratis vervangen worden.

Batterij Garantie